Week 1 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Alysha Schrader - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Alysha Schrader - WaarBenJij.nu

Week 1

Blijf op de hoogte en volg Alysha

04 Februari 2014 | Curaçao, Curaçao

Joepie, we hebben de eerste week overleefd! Tijd voor mijn eerste verslag vanuit Curaçao.
Na het afscheid van mijn ouders, broertje en vriendin (die als verrassing kwam, lief!:) ) en het afgeven van de bagage (last van mijn schouders!) was de 9 uur durende vlucht onvermijdelijk. Gelukkig kwamen we er al snel achter dat er genoeg te doen was: films, series en games. We hebben ons dus prima vermaakt. Helaas werd ik na de eerste maaltijd ziek. Ik zal je de vieze details besparen, maar ik heb het ijs (!!!) en de 2e maaltijd overgeslagen dus dat zegt vast genoeg…

We werden op het vliegveld opgehaald door de eigenaresse van ons huis, een hele aardige vrouw. Zij woont in een huis op hetzelfde erf, dus dat is erg handig. Nog handiger zijn de twee grote babypuppy’s die ook op het erf rondlopen: Toby en Hyena (a.k.a. Nanda, Husky of Jeda). Soms komen ze ook bij ons binnen spelen. Dit doen ze vooral als we eten hebben. Ze kunnen ook een pootje geven. Dit doen ze alleen als we eten hebben. Ze zijn allebei heel lief, maar Toby eet alle mannen en kinderen op. Je hoeft dus niet bang te zijn dat die bij ons in de buurt komen.

Toen we aankwamen bij ons huis, hebben we meteen maar even boodschappen gedaan bij de supermarkt die hier heel vlakbij is. Ze hebben hier allerlei merken door elkaar staan. We douchen dus met jumbo douchegel, drinken markant limonade en eten Remia ketchup.
’s Avonds werd onze auto gebracht. Een automaat, dat was voor ons een beetje schrikken. Gillen en heel hard lachen dus tijdens de eerste ritjes.
Die avond wisten we beide niet zo goed wat we met onszelf en de tijd aan moesten. We hebben het zo lang mogelijk proberen uit te stellen, maar rond een uur of 8 (in Nederland dus 1 uur ’s nachts) konden we onze ogen niet meer openhouden en zijn we maar gaan slapen. Onze kamer is uitgerust met airco, wat natuurlijk heerlijk is! Een beetje jammer dat mijn bed kraakt als een malle, dat houdt de buurt nog meer wakker dan de televisie van onze dove buurman. Maar goed, dat overleven we ook wel.

Ons huis moesten we nog eventjes twee dagen delen met 2 andere meisjes. Heel erg fijn, want zij konden ons meteen van alles vertellen en ons wegwijs maken. Ze hebben ons donderdag ook meegenomen naar Kokomo Beach. Onderweg naar het strand leken we wel kleine kleuters toen we langs flamingo’s kwamen. En misschien nog wel erger toen we de zee zagen. Echt prachtig!

Vrijdag gingen de andere meisjes naar huis en bleven Eline en ik alleen achter. Die avond was de Full moon party, waar we absoluut heen zouden moeten. Een erg leuk maandelijks (full moon, goh) feest op het strand van Kokomo beach. Volgende maand gaan we zeker weer!
Minder leuk was de thuiskomst, waar we erachter kwamen dat we toch niet zo alleen achtergebleven waren. De verhalen hadden we al gehoord, maar zien doet geloven. Op het aanrecht zat een enórme kakkerlak, inmiddels omgedoopt tot Kakkie-Karel-Kakkerlak. Hij komt ’s nachts tevoorschijn en valt dan iedereen aan die in de buurt komt. Oké misschien niet helemaal, maar gezien zijn grootte zou hij het best kunnen. Dat werd dus een nachtje schuilen onder de deken en bij ieder krakend geluidje duimen dat het niet Kakkie was die de trap op strompelde.

Zaterdag kwamen Christel en Maike aan en waren we compleet. Geen tijd voor een jetlag, maar wel voor een grote schoonmaak. De hygiëne hier in huis is namelijk niet helemaal om over naar huis te schrijven (dan valt mijn kamer thuis echt nog reuze mee). We zijn meteen gestart met operatie kill-Kakkie, benieuwd dus wanneer we hem te pakken hebben.

Zondag zijn we naar Wet & Wild geweest. Om 6 uur begon hier de Happy Hour (malibu cola voor 2 euro, doordrinken!). Helaas werd het voor ons een Happy Half Hour in verband met verzakende kaartlezeressen (thanks Eline en Maike). Nee grapje, ik had het niet beter kunnen doen en was ook erg blij dat ik voor de foto’s mocht zorgen. Gelukkig hoefden we ook maar 3 keer gillend (sorry Christel) over de 300miljoen meter hoge brug. Maar we zijn er gekomen en hebben het erg naar ons zin gehad!

Oh en we hebben onze eerst bijna dood ervaring gehad. Het verkeer is hier sowieso een beetje rommeltje. Je hebt soms voorrang van links en soms van rechts, je hebt soms op de rotonde voorrang en soms als je erop gaat, je mag 80 of 50 (of meer of minder?) en je mag drinken en dan rijden. Of in ieder geval, je krijgt geen boete als je iets niet of wel doet.
Christel en ik reden 80 op een grote weg en auto die vanaf de parkeerplaats kwam dacht dat hij nog wel even kon invoegen terwijl wij op 3 meter daar vanaf reden. Een stelletje gillende keukenmeiden in de auto en heel hard op de rem. Gelukkig ging het net goed en konden we gewoon doorrijden.

Gisteren hadden we een afspraak op de universiteit van Curaçao. We moeten hier namelijk ook nog wat gaan doen. Voor degene die het nog niet weten, wij gaan lesmateriaal ontwikkelen voor basisscholen dat aansluit bij de zaakvakken (geschiedenis, aardrijkskunde, biologie etc.). We hebben op de universiteit de mensen ontmoet die ons gaan begeleiden en ondersteunen. Ontzettend aardige en behulpzame mensen. We lopen 3 dagen per week stage. Op maandag en dinsdag zijn we op de universiteit te vinden en werken we aan onze opdracht. Op woensdag gaan we deze opdracht koppelen aan de praktijk. We gaan dus op bezoek bij scholen en bekijken waar en hoe het lesmateriaal op dit moment ontwikkeld en uitgegeven wordt. Heel interessant en ik ben erg benieuwd wat dit gaat worden!

We beginnen volgende week, dus deze week nog even lekker een weekje vakantie. We hebben lijstjes opgesteld van dingen die we nog willen doen en stranden waar we nog heen willen, genoeg te doen dus. Vandaag zijn we naar de Grote Knip geweest, dus die kunnen we afstrepen. Wel een beetje verbrand (verrassing). Maar ach, wat rood is kan nooit meer wit worden! Het is overdag tegen de 30 graden, de zon schijnt en er staat een continu een heerlijk windje. Hier kunnen we wel aan wennen…

• 04 Februari 2014 - 22:22

Yorin:

Luek

• 04 Februari 2014 - 22:35

Lisa:

Klinkt allemaal super vet Alys! Behalve die kakkerlak, IEL!!!
    En jonguh pas op met verbranden sukkie!
    Ok.x.Lies.

• 04 Februari 2014 - 22:40

Adlinda:

Nou ben bang dat na die paar dagen het hele eiland jullie al kent whahaha geniet nog even van jullie vrije dagen

• 05 Februari 2014 - 09:44

Tineke:

Ha die Alysha,
    De kop is eraf...... en je moet de Curaçao-se rijstijl nog een beetje onder de knie krijgen maar dat gaat na een paar weken vast lukken! En hoop voor jullie dat Kakkie-Karel-Kakkerlak snel geelimineerd kan worden (maar dat hij dan niet zijn vriendjes en vriendinnetjes stuurt!). Veel plezier en kijk uit naar je volgende verslag, dit was al erg leuk om te lezen en de beelden komen er vanzelf bij haha..
    Groetjes Tineke ;-)

• 05 Februari 2014 - 15:31

Mirjam:

Joeeehoee je eerste echte blog (dat verhaaltje van vorige week telt natuurlijk niet mee). Super fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!! Er zijn echter een aantal zaken waar ik me, op basis van je verhaal, nogal zorgen over maak:

- Kakkie-Karel-Kakkerlak: ik ben toch echt bang dat er in dezer dagen een eerste slachtoffer gaat vallen. Zet de zoektocht dus vooral door (en koop zo'n giftige spuitbus, NIET kapotslaan, maar dat weet je vast)
    - het lettertype van je blog: mag het wat groter? :D als dat kan (of misschien moet ik een bril? jaaa leuk!)
    - het happy-hour: oké, dit is niet echt zorgen maken maar jaloezie!
    - jouw huid!! Alysha Schrader, vanuit het verre Nederland houd ik je in de gaten. INSMEREN! Eén ding is zeker (behalve die stomme quote van jou 'wat rood is, kan niet meer wit worden'. Wat overigens niet waar is, want er bestaat ook nog iets als vervellen): je bent sowieso bruiner dan de rest van Nederland als je terug komt. Dus doe voorzichtig!

Ook zit er een onwaarheid in je verhaal: de hygiëne in jullie huis kan nooooooit erger zijn dan jouw kamer.

Oké, voordat ik ook een volledig blog ga schrijven: ik spreek je vanavond op Skypie!

Dikke knuffel,
    Mir