Nog meer verhalen - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Alysha Schrader - WaarBenJij.nu Nog meer verhalen - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Alysha Schrader - WaarBenJij.nu

Nog meer verhalen

Blijf op de hoogte en volg Alysha

10 Februari 2014 | Curaçao, Curaçao

Er is inmiddels nog geen week voorbij sinds mijn vorige verhaal, maar al wel weer genoeg te vertellen voor een volgende. En misschien is het voor jullie dan ook nog een klein beetje leesbaar ;)

Dinsdagavond was het ladies night bij Mambo beach en zou er een film gedraaid worden. Super relaxt want je ligt gewoon op een ligbedje op het strand naar een enorm scherm te kijken. Er stonden boven twee politieagenten klaar, dus wij hadden er al zin in (je begrijpt vast wat ik bedoel). Nou ladies night ammehoela, het was een of andere thriller die klaar stond. Als je mij een klein beetje kent, weet je dat ik daar absoluut geen fan van ben. En de strippers, uh politieagenten, liepen gewoon in uniform weg. Daar ging ons vermakelijke avondje. Gelukkig had ik wifi en heeft dat me prima af kunnen leiden.

Woensdag besloten we maar eens iets te ondernemen, elke dag strand houd je ook niet vol. Of nouja dat wel, maar dan zouden we wel veel missen. Op naar de drijvende markt dus! Tijd om goedkoop groente en fruit in te slaan. We hoorden al gauw dat dat niet zou gaan gebeuren, aangezien de prijzen toeristisch hoog zijn daar. Bij de drijvende markt zijn we nooit aangekomen aangezien onze voorbereiding nog een klein ontwikkelpuntje is. De pontjesbrug hebben we wel gezien. Oh en winkels ook trouwens. Hopelijk kunnen we de drijvende markt de volgende keer wel van onze to-do list afstrepen.
Woensdagavond was er nog een gezellig feestje bij Cabana. Super gezellig en veel leuke mensen. Je lacht je sowieso kapot als je hier uitgaat. Mannen van zo’n 4 generaties terug staan te dansen als in de clip van Sexy and I know it (voor de liefhebber: http://www.youtube.com/watch?v=wyx6JDQCslE). Daarnaast is het één grote battle tussen mannen waarvan het lijkt of ze epileptische aanvallen hebben. In ieder geval genoeg om naar te kijken (en stiekem belachelijk te maken).

Toen we thuis kwamen zat er een verrassing op mijn kamer, Sander! Helaas geen leuke lokale jongen, maar Sander salamander. Nou hangen hier beneden ook een aantal salamanders aan de muur maar deze zijn mooi gekleurd, decoratief en hangen mooi stil. Sander niet uiteraard. Die rende als een malle rond van achter mijn gordijn tot in mijn airco. Inmiddels heeft Sander al een aantal slippers naar zijn hoofd gehad en een hele bus deo. Als hij nog leeft is hij in ieder geval de meest lekker ruikende salamander in salamanderdorp.
Alsof dit nog niet spannend genoeg was, werden we ’s nachts rond 4 uur wakker van een heleboel lawaai. In eerste instantie dacht ik dat het inbrekers waren, maar ik hoorde sleutels en die hebben de meeste inbrekers niet. Toen bedacht ik me dat het de slaapwandelende Eline moest zijn die de hele badkamer overhoop aan het halen was. Na wat whatsapp-verkeer kwamen we erachter dat het Maike was die een fort aan het bouwen was. Het fort zelf hebben we helaas niet kunnen bewonderen, het resultaat wel! Operatie kill-Kakkie was namelijk gelukt! En niet alleen Kakkie was gevangen genomen, maar ook allemaal kleine baby Kakkies. Go Maike! Volgende keer alleen wel ietsie stiller alstublieft. Volgende keer? Tja, Kakkie-Karin-Kakkerlak is namelijk inmiddels gespot.

Donderdag en vrijdag waren onze rustige stranddagjes. We zijn naar Kokomo en Mambo beach geweest. Vrijdagavond nog even naar Wet & Wild geweest. We waren iets te laat voor de drukte, maar hebben wel een wijze les geleerd van een oude stuiterbal (ADHD en medicijnen vergeten was de verklaring). Heb je het niet naar je zin, dan gewoon weggaan. Top plan!

Zaterdag hebben we maar weer eens de toerist uitgehangen en zijn we naar Shete Boka geweest. Dat is een natuurpark waar op verschillende plaatsen de zee opspat tegen de rotsen. Toen we Barry (barrel) ook wilden laten genieten van het uitzicht door hem op een hoger gelegen parkeerplaats te zetten, waren daar de ruiten van twee auto’s ingeslagen. De mensen van een van de auto’s hadden niks bij zich, dus we hebben ons mobieltje maar even uitgeleend om de politie te kunnen bellen. Vrij nutteloos als je het mij vraagt, want die waren niet echt bereid om te helpen. Al gauw zaten ze weer in hun auto een sigaretje te roken. Gebeurt dit vaker? ‘Joaa, in het weekend wel.’ Fijn! Wij waren dus erg blij dat we de auto niet 10 minuutjes eerder daar geparkeerd hadden…
We besloten toen maar in tweetallen de rest te bekijken, zodat het andere tweetal op Barry kon letten. Maike en Eline hadden pech, zij kwamen als een stelletje verzopen katten terug rennen aangezien het heel hard begon te regelen. Christel en ik (wij zaten veilig in de auto) wilden eigenlijk de deuren op slot doen, maar besloten toch maar zo lief te zijn dat niet te doen. Stiekem hebben we wel een beetje gelachen, haha.
Daarna zijn we gaan eten bij de Dokterstuin, een tentje met lokale gerechten. Minder lekker was de tutu, ik zou het omschrijven als een bord bonen die is opgegeten en daarna weer is uitgekotst. Ook het bakje rode spul op tafel was niet zo’n succes. De uitgehongerde Eline kon niet wachten op het eten en besloot daar een lekker hapje van te nemen. Christel probeerde nog te waarschuwen maar het was al te laat. Eline had een hap Piku (of zoiets) genomen, een prutje met de scherpste pepers die altijd op tafel staat. Het kostte een blikje ice tea, maar Eline heeft het gelukkig overleefd.
’s Avonds zijn we naar Bermuda geweest. Dit is dé plek om je zaterdagavond (nacht) door te brengen. Veel mensen en heel erg leuk! We zijn hier dus ook tot in de laatste uurtjes gebleven en dit wordt zeker een wekelijks uitstapje. Op de terugweg (ik mocht de bob zijn, joepie) werden we omringd door mensen met hun alarmlichten aan. Dit is blijkbaar het teken als je dronken achter het stuur zit. We hebben ook meerdere bestuurders achter het stuur zien drinken. Maar wees niet bang, ik ben een brave bob.

Gister hebben we nog even een stranddagje en een Wet & Wild feestje meegepakt. We waren van plan nuchter te blijven, maar dat plan is helaas in de zee gevallen. Vandaag mochten we beginnen met stage, tijd dus voor een beetje ritme in ons rumoerige leventje…

  • 10 Februari 2014 - 20:30

    Mir:

    Joooo! Leuk verhaal weer! Gelukkig is kakkie en zn nageslacht dood. Wel zielig voor Sandertje hoor alys salamanders zijn lief. En een klein beetje onhandig dat goeie voornemens de zee invallen. Maar ach, als er leukere dingen voor in de plaats komen zie ik geen probleem!

    Succes met de structuur en je zware leven daar!
    Dikke kus mir

  • 11 Februari 2014 - 20:08

    Prinses:

    Heerlijk om te lezen Alysha!!
    Zo te horen heb je het daar goed naar je zin.
    Dom dom dom dat ik niet mee ben gegaan. Zon, zee, strand, cocktails en lekkere mannen....niet verkeerd Alys!!

    Ik heb weinig nieuws behalve dat ik je kan mededelen dat we al vijf klassen hebben voor ons onderzoek! Zowel in Curaçao als in Nederland loopt het op rolletjes.

    Geniet ervan meid!! Kuskus

  • 12 Februari 2014 - 15:12

    Remy:

    Hey Alysha, dat klinkt heel erg leuk. Ik krijg zin om ook naar de zon te gaan.

    Even een leermoment ;-)
    Je moet je broer Taric maar even vragen, maar ik denk dat Sander echt geen Salamander is maar een hagedis. Een hagedis is een reptiel en een salamander een amfibie. Jij als aankomend juf, moet je natuurlijk goed in biologie verdiepen
    Maar zowel amfibien als reptielen kunnen niet tegen slippers en deo.

    Heel veel plezier daar!!


  • 12 Februari 2014 - 15:49

    Fleur:

    Hee lekker genieten daar zeg, wauw! Ohh die foto's! Wat ben ik jaloers! Ik zit net thuis (woensdagmiddag) met een pens met werk en de verwariming aan!! Jullie hebben het echt leuk zeg! Doe je wel voorzichtig met al die beesten daar?! Ik zal het de kinderen vertellen, vinden ze vast leuk. Maar dan niet alle details natuurlijk.. ;-) Het is een lief klasje hoor, die groep 4 van je. Hard werken, dat wel. Zeker met groep 6 erbij in mijn achterhoofd. En die muzieklessen, heerlijk om even wat anders te kunnen doen (afgezien van het gepiep van die blokfluiten dan). Succes met stage, benieuwd hoe je het vindt!
    Gedraag je, doe voorzichtig en geniet ervan! ;-)
    Groetjes, Fleur

  • 12 Februari 2014 - 16:22

    Helen:

    Ha Alysha,
    Wat een super tijd heb je daar zo te lezen! Zie het helemaal voor me.... Hier wordt hard gewerkt natuurlijk...daar mis je niks aan. Ook is het weer hier wat...lees veel...minder dan daar. Geniet er maar van.
    Die markt, drie

  • 12 Februari 2014 - 20:24

    Esther:

    Hallo Alysha,

    Ik ben echt ontzettend jaloers op je!!!
    Heerlijk daar. Geniet er lekker van.

    Groetjes vanaf 't Prisma
    Esther Tempels

  • 12 Februari 2014 - 21:57

    Ellen:

    Hoi Alys,
    Wat leuk allemaal en vooral iedere dag blijven genieten!! De leukste tijd van je leven.
    Groetjes Ellen

  • 13 Februari 2014 - 14:57

    Ada Spek - Compagne:

    En wij zitten hier in de regen, het is toch niet eerlijk verdeeld:)
    Geniet er van, je hebt het verdiend.

    groetjes,
    Ada

  • 13 Februari 2014 - 18:28

    Joke Janischka. :

    Hallo alysha ik heb toch nog internet. Alysha pas op voor het waterverbruik.is dat Inc.lusief anders betaal je je scheel leuk is het daar hè? Groetjes oma

  • 16 Februari 2014 - 20:32

    Harald Janischka:

    Hallo Alysha,

    Mooi om te lezen hoe leerzaam zo'n stage periode is. De cocktails zien er wel heel erg lekker uit. Geniet van de mooie periode en laat die Gekko's met rust.
    Volgens mij is het ook geen Salamander maar een hagedis, Taric zou woest worden als hij het zag.

    Groeten uut Angerlo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alysha

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 8198

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 29 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: