Hometour - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Alysha Schrader - WaarBenJij.nu Hometour - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Alysha Schrader - WaarBenJij.nu

Hometour

Blijf op de hoogte en volg Alysha

28 Februari 2014 | Curaçao, Curaçao

Ik bedacht me dat ik nog helemaal niet veel verteld heb over mijn huis. En dat terwijl ik hier al een maand zit (en 2 dagen om precies te zijn…). Dus bij deze een hometour aan de hand van een aantal foto’s! De housewarming is zaterdag 8 maart vanaf 20.00 uur. Je bent bij deze van harte welkom en wordt met een volle buik niet thuisgebracht.

Foto 1
Zie hier onze straat! Zie je daar in het midden op de straat ons leguanenvriendje zitten? Ik ook niet. Maar normaal zit hij daar wel vaak…

Foto 2
Dit is ons geliefde huisje. Mét brievenbus zoals je wellicht ziet. We wonen op Kaya Andira 4 (Piscadera, Curaçao). Voor als je me een cadeautje wil sturen  Dreigbrieven van de dierenbescherming worden niet gewaardeerd…

Foto 3 & Foto 4
Dit is de huiskamer. Best mooi toch?! Die televisie staat er alleen voor de sier. Oh en heb je die groene muur gezien? Dat is een inbreker-afstoter. Inbrekers denken namelijk als ze die muur zien: die mensen hebben zo weinig geld dat ze zo’n lelijke kleur op de muur moesten smeren, dan zal er hier dus geen geld te vinden zijn. En dan gaan ze weer, handig toch?!

Foto 5
De keuken, a.k.a. woonplaats van de beruchte K’tjes. Met op de koelkast ons afwas- en kookrooster. Als je heel goed kijkt, zie je dat het vandaag niet mijn beurt is. Het is dus niet mijn schuld dat het zo’n bende is…

Foto 6
Tja, hoe noem je dit? Onze beetje buiten, beetje binnen ruimte. Je hebt het gemak van de muggen, maar niet de last van de zon. Waar is deze ruimte ook alweer goed voor?

Foto 7
De tuin die we delen met de eigenaresse van ons huis (haar huis kan je zien). Tevens woonplaats van Hyena/Jeda/Nanda & mannen-/kinder-/schoonmaakstervreter.

Foto 8
De wc. Dit heeft geen verdere uitleg nodig lijkt me…

Foto 9 & 10 & 11
Mijn kamertje! Let er vooral even op hoe netjes het is, daar heb ik namelijk erg mijn best op gedaan voor het maken van de foto. Oh, en kijk maar beter niet onder het bed.

Foto 12
Zoals je kunt zien is dit de badkamer, de meest smerige ruimte in het huis. Hier probeer je zo min mogelijk aan te raken en zo snel mogelijk weg te wezen. Waarschijnlijk zo geregeld om te bezuinigen op het waterverbruik… Tip voor thuis misschien?

Nou dat was het huis wel zo’n beetje. De kamers van Christel, Maike en Eline heb ik maar even overgeslagen. Misschien is het je wel opgevallen dat er ontzettend veel hekken te zien zijn? De buurt is sowieso heel veilig, maar door de hekken (en groene muur natuurlijk), komt geen inbreker binnen! Ik zal tot slot even kort beschrijven welke stappen we volgen als we de deur uit gaan (nadeel van al die veiligheid):
- Spullen pakken en naar beneden gaan
- Hek tussen de woonkamer en binnen/buitengedeelte op slot doen
- Erachter komen dat het hek naar de tuin nog niet op slot zit
- Hek tussen de woonkamer en binnen/buitengedeelte open doen
- Hek naar de tuin op slot doen
- Hek tussen de woonkamer en binnen/buitengedeelte op slot doen
- Voordeur open doen
- Erachter komen dat niemand een sleutel heeft
- Naar boven lopen en eigen kamer op slot doen
- Met deze sleutel de voordeur op slot doen
- Het kleine hekje open doen (als de auto al buiten staat)
- Het kleine hekje op slot doen
- Erachter komen dat niemand de autosleutels mee heeft (dit is serieus al vaak gebeurd!)
- Het kleine hekje open doen
- De voordeur open doen
- Autosleutel pakken
- Voordeur op slot doen
- Het kleine hekje op slot doen
- Auto van het slot halen
- Wegrijden
(Oké het is niet altijd zó erg, maar af en toe wel. En heel soms komen we er aan het eind van de straat achter dat Christel haar handdoek vergeten is en we weer helemaal terug mogen)








  • 28 Februari 2014 - 22:45

    Liesbeth:

    Hahahaha goed verhaal, lekker kort.
    Ok.x.liesbeth.

  • 01 Maart 2014 - 00:38

    Pappie Jos:

    is dat echt jouw kamer en jouw kast, geloof er geen r**t van, jij wel mirjam?????

  • 01 Maart 2014 - 02:46

    Yorin:

    Tot zaterdag!

  • 01 Maart 2014 - 09:21

    Tineke:

    Ha die Alysha, het scheelt wel zoveel dat we weten hoe, wat, waar en waarin jij woont....... hihi
    Maar nee hoor, zonder gekheid... het ziet er best oké uit, afgezien van dat leguanevriendje, brievenbus voor dreigbrieven, de groene muur, de opgeruimde keuken, de wc, jou kamer ;-) en die hele schone badkamer! Maar het komt wel goed hoor schatje
    Fijne tijd en ik vond het leuk om te lezen en wie weet heb je hordes (muggen....?)voor de deur staan vanavond
    Veel plezier en groetjes Tineke

  • 01 Maart 2014 - 12:17

    Angelique:

    Zie ik het nou goed en heb je een foto van mij op je kamer aan de muur hangen???

  • 02 Maart 2014 - 11:37

    Ouwe Moedertje:

    Ha Alysh, veiligheid voor alles, wel prettig idee alles achter slot en grendel, maar praktisch niet. Misschien een sleutelbosje maken zodat je altijd alle sleutels bij je hebt? Hopelijk herkennen wij je nog als je terugkomt, of moeten wij naar rotskleurige mensen zoeken? Ach... we spreken tegen die tijd af waaraan wij je nog kunnen herkennen op het vliegveld. Fijn dat je zo geniet!

  • 04 Maart 2014 - 23:03

    Laura:

    Hahaha! Heerlijk om te lezen zo net voor het slapen gaan.
    Je zit al bijna op de helft Alys!! Des te meer reden om nog meer
    te genieten....de tijd vliegt!


    p.s als je over 2 maanden terug komt, kun je dan zo'n
    Carnavalspak met drie van die drakenhoofden meenemen?
    Wellicht zijn ze dan wel in de opruiming ;)

    Groetjes daar en een dikke kus voor jou!!

  • 07 Maart 2014 - 03:31

    Alysha:

    Dit is toch echt mijn eigen kamertje pappie jos, ik word zowaar netjes nog!
    Angelique, ik ben bang dat het toch echt mijn eigen blonde haren zijn ;)
    En Laura, betaal jij een extra koffer? Zoals je wellicht begrijpt past dat er bij mij niet mee bij..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alysha

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 8207

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 29 April 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: